هواپیما

وبلاگ تخصصی هوانوردی

هواپیما

وبلاگ تخصصی هوانوردی

IRAN-140

 ای از دست این همه ادعا
خدایی یه آدم میتونه تو چند تا چیز مخ باشه.ماشالا ما ایرانی ها تو هر چیز یه پا استادیم. حرف سیاسی همه سیاستمدار میشن تو بحث اقتصادی همه اقتصاد دان میشن.
امروز بحث سر خرید توپولف 204 و ساخت ایران140در ایرات بود.
آقا یکی میگفت رشوه گرفتن یکی میگفت میخوان پول بالا بکشن یکی میگفت میخوان ماسمالی بکنن........
منم یه سئوال کردم و حالا از مخالفان هم میپرسم که شما از این هواپیماها و منافع و مضرات اونها چی میدونبن؟
این بحث از جنبه سیاسی نیست ها
هواپیمایی به اسم ایران 140 به زودی در کشور فراگیر و زیاد میشه(چه بخاید چه نخاید).یه هواپیما با موتورهای توربو پراپ و بردی حدود 2500کیلومتر.این هواپیما همون آنتونف140 اکراینی هستش که الان در کییف تولید میشه.قیمت اون با موتور روسی حدود8.5میلیون دلار و با موتور کانادایی 12 میلیون هست(که با موتور کانادایی بازم از رقباش ارزونتره)
این هواپیما در جنبه های مختلف از هواپیماهای هم کلاسش اگه سرتر نباشه پایین ترم نیست.برای هوای خشن ایران مناسب است و راحت میتونه با همون 52 نفر دورترین فرودگاههای ایران رو به هم وصل کنه.
این هواپیما جزوه محدود هواپیماهای موجود در ایران است که از سیستم تنظیم سوخت الکترونیکی استفاده میکنه که بنا به حالت و موقعیت تنظیم میشه و باعث کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش هزینه سفر هوایی میشود.
? ملخ آن طوری طراحی شده اند که کمترین صدا رو تولید بکنن.کابین مسافران هم بر طبق استاندارد های اروپا هست.
آها میپرسید چرا ایران جت تولید نمکنه جای این؟
خوب شما فرض کنید میخاید تو خط انقلاب و آزادی با یه وسیله غیر سواری مسافر کشی کنید(این فقط یه مثاله) خوب فقط یه دیونه میاد یه ولوو بی7/12 یا یه بنز سی 457 بخره(قیمتی معادل100میلون تومن(یه ذره بالا و پایین)) و شخص عاقل میاد یه زامیادی فیاتی یه همچین چیزی میخره که خیلی ارزونتره.
بحث هواپیما هم همین جوریه دیگه. قیمت یه B747 حدود 215میلیون دلاره یاA380 قیمتی معادل 265میلیون دلار داره.این هواپیماها در مسیر های دور برد تنها در عرض 3 سال(شایدم کمتر)میتونن پول خودشون در بیارن و بقیه اش سوده.ولی همین هواپیما های پر سود اگه به مسیرهای میان برد ویا کوتاه برد(افتضاح) بیان نه تنها پولشون در نمیارن بلکه هر سال چندین میلیون دلارم ضرر میدن.در این صنعت پیشرفته هر چی جای خودشو داره و هیچی جای دیگری رو نمی گیره.ما هم ایران 140 رو واسه بهره برداری از فرودگاهای بیکار و غیر اقتصادی کشور میخایم و نه مسیر تهران نیویورک.
از همه اینا بگذریم اگه سوار این نشیم سوار چی بشیم؟ ای تی آر42/72های قدیمی یا فوکر27/50که دیگه حتی کارخونشم وجود نداره.
ما از این طرح استفاده هایم کردیم مثلا ورود و استارت در زمینه هواپیماسازی غیرنظامی(مهمترین مرحله).تولید هواپیما بدونه خروج ارز.تولید 30٪ از هواپیما هم در نمونه ایرانی هم در نمونه اکراینی.اشتغال هزاران نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و ..........
این هواپیما میتونه با سرعتی بالغ بر 570کیلومتر در ساعت پرواز کند(در این کلاس خیلی خوبه) از باندهای نیمه آماده و یا خاکی میتونه بپره.باند استاندارد اون 1300متر است.52مسافر در شرایط استاندارد رو حمل میکنه.در آینده نمونه های گشت دریایی و آمبولانس هوایی و ترابری نظامی و حتی رادار هشدار زود هنگام(هواپیمایی که رادار بزرگی پشت خودش داره مثل آواکسE3) نیز تولید و مورد استفاده قرار میگیرند.

اینم عکسهای این هواپیما۰

iran 140-safiran

نظرات 1 + ارسال نظر
مرورگر.کام شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:14 ق.ظ http://www.moroorgar.com

آخرین اخبار ایران و جهان در بزرگترین آرشیو خبری در ایران. خبر+عکس. :: اخبار را در www.moroorgar.com حرفه ای بخوانید ::

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد